tisdag 18 augusti 2009

Orkar inte greja med massa bilder o sånt ikväll.. Sorry! Kanske blir imorgon... Jag har letat utbildningar istället och beställt nya betyg eftersom jag slarvat bort mina gamla... Vill ju inte plugga, men vad fan ska man göra när inga jobb finns? Ska iallafall funderar på att plugga upp mina betyg på Komvux så jag kan läsa vidare sen om jag vill. Jag fattar absolut ingenting om nåt vad gäller utbildningar mm. Ska på en information på onsdag nästa vecka o höra vad dom säger iallafall. Har skickat intressebrev till städfirma i Nybro idag oxå. Ska skicka till några till imorgon! Städa vet jag hur man gör iallafall, även om det INTE syns här hemma. Det är plocka undan jag har svårt för....Trivdes bra som Lokalvårdare med för den delen så ett städjobb kunde sitta fint. Nån som vill anställa mig??
Ungarna har börjat småavvänja de sena uppekvällarna och är duktiga på att krypa ner vid åttatiden. Saga ligger o läser nån eller några timmar så hon är skittrött på mornarna... Och förbannad o tjurug:0...
Staffan har börjat jobba igen och det är fm denna vecka vilket resulterar i att jag vaknar av klockan vid 5 varje morron:( inte så kul, men hittills har jag lyckats somn om:)
Imorgon ska ungarnas rum storstädas och jag ska köra ut massa matjord på vår nya baksida så det blir klart nån gång. Ont i ryggen men det får gå. Staffan jobbar ju hela dagarna nu så det är ju inte mer än rätt att jag fixar med det!
Vad tomt det blir när ungarna börjar skolan nästa vecka! Shit, måste få Saga att öva fiol så läraren inte fattae att hon legat på latsidan. Hon har förresten läst ut alla Harry Potter böckerna nu! 7 böcker på 8 månader!!!! STOLT är jag:)
Natti natti

1 kommentar:

  1. Åh, de var på tiden me en blogg.. men jag vet.. det är skitsvårt att hinna vilket är lite trist för det är ju så kul att blogga =) Här försöker en få ordning på ungarna före skoldags ja, hehe, inte helt enkelt men fint ska de gå =) Va kul att börja läsa igen. Även om du tyckte det var trist på skoltiden så kommer du antagligen tycka det blir skitkul! skulle inte förvåna mig, så kände jag iaf och plötsligt blev de vanligare med mvg än g. Man blev förvånad över sig själv. Nu hade jag ingen tipskupong (1 X 2) hihi, men skoltrött var man puh. Teddy har ångest inför skolan, vetifasen hur man ska orka peppa..men jaja. Bara gilla läget.. Tomt när ungarna börjar skolan?? undrar om jag kommer känna så, nope. Jag kommer att jubla och njuta. För kul har de och aktiverade är de och då kan jag njuta på egen hand och få egentid och kuligheter. sen är man redo när de kommer hem =) Jippi att sommarlovet är slut, halleluja =) Kraaaamis -Marlene

    SvaraRadera