måndag 12 oktober 2009

Ny vecka, nya tag...

Måndag förmiddag och barnen är i skolan. Staffan jobbar och själv hemma är då jag.... Skulle behöva bara sitta ner och bara ta det lugnt, tänka igenom en massa och bara tänka på mig själv en stund för en gångs skull.... Men gör jag det??? Nix. Satte mig i och för sig i soffan efter lämningen och kollade lite på Facebook, men efter det så plockade jag ihop de torra rena kläderna o la in i garderoberna, tömde en låda uppe som Saga ska ha sina kläder i sen, tömde hennes ena sänglåda med massa dockkläder och dockor i som jag lade i en Hello Kittykasse istället och satte in i garderoben. Hon har alldeles för mycket prylar den ungen! Sen tog jag itu med en tvätthög jag har haft i evighet uppe oxå... Men nu satte jag mig här några minuter. Ska snart ringa doktorn för jag har en telefontid för Malte... Han lämnade urinprov förra veckan pga att han kissade sååååå ofta. Men nu är han ju bättre så det är nog inget. Hoppas på att vädret ska ändra sig och det slutar regna. Då kan jag ta högtryckstvätten o spola av Chryslern, vilket den varit i stort behov av länge.... Måste fortsätta nu så jag hinner lite till innan jag får hem mina små änglar igen. Ikväll blir det Drill för Saga och jag ska på Föräldraföreningsmöte i skolan så Staffan får ta barnen till Nybro och handla medan Saga drillar:)

................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar