måndag 9 november 2009

Skulle kanske skriva lite...

Jaha, då var det dölänge sen man skrev här igen.... Men jag har ju varit så himla trött.... Och så har jag haft annat att pyssla med. vad har hänt sen sist då?? Jag har blivit ett år äldre och närmar mig tant med stormsteg:( Fick en kanonbra assistent av familjen o massa fina teckningar förståss. En jättebra spikmatta av storasyster, blomma o nåt jag inte fått än från andra systern... Pengar o scraptidning från svärisarna.. Och blommor och godis från mina vänner:) Pojkarna har oxå hunnit fylla år....6 år är dom nu. Kan inte fatta att det gått så fort. Kom ju nyss hem från BB känns det som. Men men, tiden går ju:) Jag har även hunnit med en danskväll med Petra o Marlene:) Nice, fast Nybbans uteliv kunde ju vara bättre.....Måste ta mig till Kalmar snart o Parta:)
Har jobbat en månad snart på Madesjöskolan inom städ. Trivs så himla bra, men har bara en vecka kvar nu, sen får jag vänta till nån mer vill vara ledig eller blir sjuk! Ska jobba mellan jul och nyår iallafall:)
Igår var barnen jag och storasyster med barn i Kosta. Amy Diamond var dragplåster denna gång. Åkte på att köpa skivan så Saga kunde få den signerad. Bilder kommer senare ikväll... Lycklig var hon och Saga lämnade teckningar som Saga och Malte hade målat till henne:)
Lillasyster har tagit familjen med sig och har dragit till Thailand... Vovven passar vi såklart och hon är sååååå kelig o busig:) Men biter sönder allt hon kan hitta:( Blir dyrt för Sofie att lösa ut henne:) Men nu sover hon i köket och då kissar hon iallafall inte inne på natten:)
Har även en tamräv härutanför som man närapå kan klappa! Inte rädd alls och jättevacker:) Har tyvärr inte lyckats fånga den på kort men senast för en timme se så satt den på trappan utanför o mumsade i sig lite kompost jag ställt ut....
Staffan har tagit tag i takkupan och målat samt snickrat upp panel på den... Nu håller han på med en garderobsdörr till toan uppe:) Skönt att få lite gjort:) Har haft slamsugaren här med så nu är stoppet under huset väck och vi har en saftig räkning att betala:( Samt att nya vinterdäck behövs till volvon nu när vi är tvugna att ha 2 bilar. Dels pga att jag jobbar ibland o dels pga en idiot till jobbarkompis som Staffan samåkt med (inte M ) som är sur på S pga en töntgrej så nu får han köra själv hela tiden. Herregud! Vuxna karl...Men har man fel i huvvet så har man...Så dyra bensinräkningar får vi! Nu ska jag hoppa in i duschen o sen i säng!
Ha det gott!!!!!



......................

2 kommentarer:

  1. Det var då på tiden lilla syster!!! Tycker tonen är lite gladare nu!!Vi får hoppas att grisasjukan slåt hårt mot masjö-städerskorna så du får jobba mycket ;-)

    KRAMIZ

    SvaraRadera
  2. åhh, ääntligen en ny blogg, som jag väntat =) =). Vilka fina bilder! jag kan visa dig hur man får in bilder o texter när vi tar kaffet en dag.
    Vaa får Staffan köra själv?? nu fick man en liten småchock.. Mathias erbjuder sig att köra nästa vecka. Då hämtar han staffan först, se på faaan. utan bil blir jag men nu får det fan va slut på barnsligheterna!!! KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM marlene

    SvaraRadera