torsdag 3 september 2009

Helgens kräftskiva

I lördags var det dags för årets kräftskiva. Hos Marlene och Mattias på Öland hälls den i år=) Mycket trevligt måste jag säga. Vi hade kört över husvagnen redan förra helgen för då var vi ju på kusinträff på Öland så det var bara att slänga in lite sängläder när vi kom fram:) Det började smådugga när vi kom och efter en stund regnade det rejält. Men som alltid på Öland så började snabbt solen lysa igen så då passade vi på att åka ner till Talludden och spela minigolf. Vi tog fantasibanan om jag inte misstar mig. 18 banor, vilket vi inte orkade spela färdigt utan nöjde oss med 10. Sen åkte vi till stugan igen och Marlene hade fixat Tipspromenad. Så var det då ÄNTLIGEN dags för kräftorna:) Till det hade Marlene gjort Västerbottenpaj och Carina hade oxå nån paj med sig sen var det 2 olika Jansson. En med matjesill o en utan. Sallad och bröd fanns oxå. Allt var sååå jäkla gott och ännu godare för att vi var svinhungriga;) Det snappsades och sjöngs och Staffan o Florå höll låda. Vad förvånande va??? Min gubbe är en riktig partynisse han:):):). Han älskar att vara i centrum men denna kväll fick han hård konkurrens av Florå:) Ett nytt Tungusta bildades nog oxå denna kväll i ny regi eller vad det heter. Så blev klockan halv 3 och vi stöp trötta i säng. Fuktigt och kallt, men vi kröp under samma täcke o värmde oss gubben o jag så det var varmt o mysigt efter en stund. Tyvärr snarkar min käre sambo VÄLDIGT mycket när han druckit så jättemycket sömn blev det INTE:( Men mysigt var det. Vaknade halv 10tiden och låg o drog oss en stund. Så klev vi upp och åt frukost goda rester sen kvällen innan:) Lite kubbspel och solande hann vi med oxå och ett par skurar innan vi begav oss hem med vagnen. JAG körde husvagn över bron för första gången. Vägarbete var det med med massa jävla koner som jag inte körde ner en enda!!! Stolt!!!!! Så var vi hemma igen där barnen väntade på oss. Åh, vad det är mysigt att komma hem till sina underbara ungar. Som sagt en mycket lyckad kräftskiva:)

1 kommentar:

  1. hehe, jo, trots skurar så blev de ju riktigt mysigt =) Minigolfen gjorde vi finfint, vi slogs inte nån av oss, tihi *skojar* Sen tycker ja vi gjorde en jäkligt bra kubb dan efter oxå =) Kramis Marlene

    SvaraRadera