måndag 27 december 2010

Kallt här i smålänska skogen...

Ja, det märks verkligen att vintern är här för att stanna...
-20 är vardagsmat nuförtiden! Och hur det nu är möjligt så snöar det nästan dagligen trots denna kyla. Tur man kan hålla sig inomhus, inte ens barnen vill ut frivilligt. Denna veckan har vi lånat Ninja så jag är tvungen att ta mig ut på 4-5 promenader om dan. Jätteskönt när man väl kommit ut, men såå jobbigt innan när man vet att det är så förbenat kallt!

Idag har pojkarna spelat cup i fotboll. Vann 1 match och förlorade 3, men huvudsaken är att dom tycker det är roligt! Malte funderar på Juijutsu istället för han hatar träningarna o gillar bara när dom spelar match... Melvin är superduktig och älskar att spela. Malte har oxå gjort stora framsteg o jag hoppas han vill fortsätta och utvecklas mera=)

Julen är över och fortfarande har jag inte fått nån julestämning=( Jobbigt, men bara att gilla läget. Barnen har iallafall varit toppennöjda! Det är huvudsaken=) Älskar se dom nöjda och glada, det behövs efter alla duster o gräl vi haft sista tiden...
Känns som vi alla 5 går varandra på nerverna här hemma. Jobbigt när man inte är på topp o mår bra. Minsta lilla tjat o gnabb blir helt plötsligt så mycket värre än man brukar tycka.. Har inga batterier i kroppen kvar att ladda upp känns det som. Men det är bättre nu, jag kan strunta i vissa måsten och ta det en annan dag istället. Orka bry sig om det ligger kläder o grejer överallt. Städar jag så ser det ändå likadant ut efter en timme ju! Så, skit samma helt enkelt=)

Ville shoppa med systrarna idag, men hade ju fotbollen o dom skulle ha sina små troll med sig så jag orkade inte. Tar det när vi kan åka själva istället. Mycket lättare att koncentrera sig på det man ska då=)

Har beställt golv till Sagas rum som jag ska hämta o betala imorgon. Jättefint tror jag det blir. Hoppas bara att Staffan klarar lägga in det... Men det fixar han säkert. Väggarna ska nog målas vita med tror jag eller nån annan ljus färg, inte lila som Saga vill iallafall... Sen måste jag köpa golv o tapeter till hallarna och köket. Det är så slitet överallt o behöver verkligen frächas upp. Ska bli kul...

Natti.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar