måndag 20 juli 2009

Ångest...

Usch, nu börjar ångesten komma krypande. Det är den veckan jag ska ringa in till Af och rapportera vilka jobb jag sökt.... Fan, att man ska behöva ha sån ångest! Ska de jobb jag sökt räcka, kommer dom gnälla eller vara på trevligt o gott humör??? Har letat o letat varje dag på massa olika jobbsajter, men har bara hittat ca 5 som jag kunnat söka. Vad ska man göra när man inte har utbildningar eller viss vana på div. saker? Har sökt bla. lokalvård på ett hemtjänstföretag, Plantagen, skolkök/lokalvård i växjö, Sportson (cykelbutik) och nåt mer tror jag som jag inte kommer på. Ska plita iordning o ändra lite på ett intressebrev med och skicka till tre ställen oxå. Funderar även på att söka till förskolor som söker, fast jag inte har utbildning så kan man ju söka iallafall. Finns många telefonförsäljarjobb oxå, men det kan jag inte söka som pga att jag har telefonskräck! Försäkringskassan sökte några tjänster också som jag tänker söka, men har inte alls den utbildning som krävs. Åh, vad jag önskar att jag var mer social o inte hade så svårt för att träffa nya människor. Skulle älska att stå i reception eller vara typ sekreterare. Men jag trivs med att städa så jag skulle vara nöjd med ett städjobb med=). Har en liten affärside´med till vintern/våren om jag inte hittat nåt eller kommit på vad jag ska göra, men vill helst inte...Har haft eget förut o det är absolut ingen dans på rosor=(.
Vad har hänt här hemma annars idag? Mammas sambo fyller år idag så vi systrar m familjer bjöd mamma o Danne på hotellet i Orrefors där det serverades buffe´. Olika thaigrytor, ris, stekpotatis friterad kyckling, snitzel, köttbullar mm mm. Så underbart gott!!! Dom är otroligt bra på att laga mat. Och inte är det speciellt dyrt heller. 8 vuxna som åt buffe´och kaffe på det gick på ca 870 kr. Inte dyrt med tanke på allt man får att äta! Tyvärr så gillar inte våra barn sån mat (inte mina iallafall) så dom och kusinerna fick Mc Donalds som intogs här hemma medans Saga var lite barnvakt. Det är ju inte mer än 100m bort hotellet. Dom var jätteduktiga och vi kollade läget emellanåt. Ninja (syrrans hundvalp) skällde en massa för pojkarna bråkade med henne så Sophie åkte hem innan kaffet o tog hand om det. Sedan åkte vi vidare med barnen till mamma och fikade gott i deras stora tält. Mysigt!
Hade behövt städa en massa för Sagas kompis Elin ska vara här hela dan imorrn, men jag har varit för mätt för att göra nåt. Saga däremot gick efter kvällsmaten snällt upp utan minsta surhet och städade sitt rum!!!! Vi blev chockade både Staffan o jag. Inte nåt hon annars gör frivilligt, men jag tror hon är så glad att hon ska ha Elin här imorgon. Kul är det iallafall=).
Sitter här o tittar på tv samtidigt som jag bloggar, inget kul ändå. Hoppas på fint väder imorrgon så vi kan åka till sjön o bada. Vi får väl se hur det blir.....Tvätta måste jag iallafall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar