lördag 18 juli 2009

Sagas tur..


Trodde och hoppades att Saga skulle klara sig, men i morse ville hon stanna hemma istället för att åka o hämta husvagnen pga. hon mådde illa o kanske skulle bli sjuk. Så jag packade in pojkarna i bilen och hämtade upp Amanda o Elsie som jag lovat köra till Nybro. Amanda skulle med oss hela dagen så Melvin var så glad=). Det var väl inte världens bästa väder, men uppehåll iallafall..


Väl framme så tog vi en fika och barnen sprang till kiosken och handlade godis. Vi vuxna började plocka in grejer i bilen o montera ner tältväggarna lite smått. Regnet och åsakan verkade snart börja så jag tog med ungarna till stranden så dom fick ta ett dopp o leka lite vid standen. Jäkla vad det blåste... Kläderna, handukarna o hela vi var fulla med sand, men kul hade dom ju iallafall=) och det är ju huvudsaken. Tillbax till husvagnen o börja med lite lunch. Korv o makaroner blev det , men ingen av ungarna åt speciellt mycket... När dom satt i husvagnen och åt så passade vi på att plocka ner tält och in med alla grejer i bilarna. Precis lagom till vi fått in allt o bara skulle häkta på vagnen så kom ovädret...Åskat hade det gjort en bra stund, men nu kom även regnet! Vilken tur att vi fått in allt:) .

På hemvägen snabbhandlade jag på Öb och Kvantum. Väl hemma igen hade Saga insjuknat i maginfluensa hon med så nu har vi alla haft det. Utom jag då förståss... Har inte blivit smittad de senaste 10-15 åren så jag klarar mig nog (peppar, peppar) denna gång med=).

Metallica spelar i Hultsfred i kväll men efter att ha lagt ut 3tusen förra månaden på festival har jag inte råd att åka=(. Men det går väl fler tåg får vi hoppas.. Jag vill ju jättegärna se dom!

Imorgon ska jag o Malte åka till Växjö och shoppa! Kul att inte ha alla barnen med sig utan bara mitt lilla troll. Det ska nog gå bra........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar