tisdag 9 juni 2009

Brännboll i skolan mm.....

I morse så tog jag mina tre små barn till skolan där jag skulle dela ut läsk till barn o lärare i skolan efter att 6orna hade spelat brännboll mot lärarna. 6orna vann men lärarana kämpade på bra=). När det var färdigspelat fick ungarna läsk och sen efter det körde jag pojkarna till dagis=). Usch, vad stora killarna blivit, bara några dagar kvar på dagis sen efter sommarlovet väntar skolan! Kan inte fatta det... Mina minikillar ska börja förskoleklass. Det är ju bara en stund sen dom föddes=(.... Det är bara att gilla läget. Har lovat dom att jag inte ska bära på dom o pussa dom för mycket i skolan (hur nu det ska gå till). Men hemma ska jag minsann bomba dom med pussar=).

Städade undan lite och gjorde kakans bur ren eftersom den ska ställas ner i källaren, behöver den ju inte längre o Saga vill inte ha någon ny hamster verkar det som. Känns faktiskt konstigt och tomt nu när hon inte finns mer=(. Saga är fortfarande(såklart) jätteledsen över att aldrig få se henne igen. Men hon har intalat sig att hon har det bra i himlen iallafall=). Ja, nu är det bara våra tre neontetror och två malar kvar att ta hand om. Storasyster har köpt en liten lurvig kanin, han heter Tom och är ursöt!!!!! Kanske Saga vill ha en sån???? Vi får se, vill helst vara utan djur ett tag...

Idag har Saga blivit anklagad av sin "kompis" för att ha stulit hennes lps kanin... Saga har en rosa o E har en vit, nu påstår E att den rosa är hennes och att Saga har snott hennes=(. Hon hotade Saga att hon skulle ringa polisen om jag inte jobbar mm... Hur urblåst får man va????? Förbannade unge! Varför skulle jag göra nåt olagligt för att jag inte har nåt jobb???? Vi är faktiskt laglydiga i denna familjen! Hennes familj däremot kör alltid omkring i oskattade o obesiktigade bilar, ungarna använder aldrig cykelhjälm(förutom när jag skällt ut dom för dom inte har på sig det), dom är allmänt märkliga hela familjen! Saga och E var jättebra kompisar ett tag, men sen har dom (Hon o syskonen) varit dumma mot Saga. jagat henne mm. Jag har skällt ut dom och bättrar det sig inte ska jag skicka bort Staffan till föräldrarna så får han ta tag i det. Jag bara gapar o skriker när jag blir förbannad!

På fredag är det skolavsutning och Saga ska spela fiol "Önskevisa" i kyrkan. Staffan fick inte ledigt så han får inte se henne uppträda=(. Både han och Saga är så besvikna=(. Tur det finns Kamera med video i och att jag kan ringa videosamtal=). Hoppas nu bara att hon vågar och att allt går bra=). Jag är sååååååå stolt över henne! MIN flicka=). Mamma ska följa med oss oxå för det har hon lovat Saga. Det blir spännande. Men nervöst! Jag tror jag är mer nervös än Saga....

Har även varit på Aventus idag och träffat några av mina gamla jobbarkompisar. Saknar dom såååå (vissa av dom iallafall). Blir ju inte precis samma sak att stöta på dom på Tempo eller på stan=(. Dom kunde alltid få mig på glatt humör när jag var nere..... Men nu får jag klara mig ändå:( Visst önskar jag att det vänder och jag får tillbaka jobbet, men man får nog inse fakta att det är kört.

Ska kolla tv nu!
BYE




.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar