onsdag 3 juni 2009

Måste lägga mig snart...

Ikväll upptäckte Saga att hennes lilla hamster hade somnat in. Vi har haft Kakan i lite mer än 2 år och hon var en älskad familjemedlem. Senast i förmiddags så rengjorde jag hennes bur och såg att hon verkade konstig. Hon kunde knappt röra sig o hon verkade förlamad i bakbenen... Stackars liten=(.Jag pratade med Staffan o berättade om Kakans tillstånd o sa att man egentligen skulle avliva henne för hon verkar ju ha ont . Men det beslutet behövde vi alltså inte ta. Saga gick upp ikväll för att ge henne lite mat o säga godnatt. Jag hörde ett illvrål och sen hörde jag hennes gråt. Jag tror Kakan är död, hon är död skrek hon=(. Mycket riktigt, hon hade slutat andas inne i sitt lilla hus inbäddad i omsorgsfullt rivet toapapper. Saga bar ner henne och vi la ner henne i en låda med diverse blommor som Saga plockade. Saga gick upp och skrev en liten hälsning som skulle få följa med i lådan som vi ska begrava så fort solen tittar fram. Jag grät när jag läste lappen. Det var så fint och så ärligt skrivet från hjärtat. Lilla goa Saga, det har varit mycket för henne nu....
Tidigare idag for vi till stan för att hitta regnkläder och butangas. Gas var inga problem, men stövlar o regnkläder.... Men min goa storasyrra åkte tidigare hem o letade reda på sina så nu har jag fått låna hennes!!!! Tack snälla PIlla, jag ska återgälda det!
Har packat det sista nu och fixat ungarnas väskor o gympapåsar. Bara en liten picknick väska som ska bli klar med som Saga ska ha på sommarfesten imorrn....
Nattelinatt
............

1 kommentar: