fredag 12 juni 2009

Skolavslutning......

Idag var det skolavslutning och dagen började med att köra Saga till skolan i sina avslutningskläder=) Sen åkte jag hem för att fixa iordning killarna i det jag plockat fram kvällen innan till dom. Men när jag kom hem hade dom klätt på sig nåt helt annat. O inte kunde jag tvinga dom att byta om när dom varit så duktiga o fixat sig själva.... Så Malte åkte i jobbarbyxor o en röd tjock tröja... Melvin har lite mer smak så han hade jeans o nån tröja. Sen hämtade jag upp mamma, Elsie och Amanda. Jag hade med mig Sagas fiol, fiolbok och notställ upp till kyrkan, hon skulle ju uppträda för oss=). Jag var skitnervös o missade spela in början på låten, men fick iallafall med halva.....Fasiken vad duktig dotter Vi har Staffan och Jag=). Hon spelade skitbra!!! Inte några fel trots att hon var jättenervös när hon klev fram framför alla elever o föräldrar där i kyrkan! Efteråt fick hon massor av applåder och beröm=). Ja, kan man bli annat än stolt???????
Sen var det avslutning i skolan och barnen sjöng o jag delade ut glass till barn och vuxna=).

Väl hemma igen så gjorde jag pannkakor och glass och senare på kvällen beställde dom blåbärspaj, och såklart gjorde jag som dom bad mig om....Ingen vidare nyttig mat, men va fan.... Det är ju bara skolavslutning en gång om året!

Nu ikväll har barnen fått kolla på film o Staffan o jag lyxade till det med vitt vin och räkor=) Smaskens det med.... Men nu har min hårt arbetande sambo somnat i soffan här bredvid så
nu får jag väl snart krypa ner i sängen så jag är pigg imorrn=)

Nattinatti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar