måndag 8 juni 2009

Överlevde helgen=)

Kom hem igår efter några dagars festival liv nere i Norje! Vi har haft jättetrevligt och kollat på massa bra band, bla. Over the rainbow, Electric Boys, Motörhead, Europe, Heat, ZZtop, mfl... Vissa skitbra andra rena katastrofen. Har ätit gott o druckit gott med trevligt sällskap=). Men hade gärna haft lite party/festsugnare vänner med mig... Det var mest Staffan som höll igång, de andra la sig typ vid mellan halv elva, tolv på kvällarna.... Visst i år var ju åtminstonde en tjej till med, men hon o hennes sambo ville ju mestadels vara tillsammans. Jag vill ju ha nån att parta med, att stå längst fram i publiken o digga o sjunga med, inte alls såna jag åker på festival med. Saknar mina gamla vänner från förr när det gäller sånt... Och de vänner jag har som kan hålla igång så nu kunde inte följa med=(. Fan nästa år får jag fixa med nån som kan parta med mig....

Vädret var ju inte det bästa heller, långt ifrån! Men med lite vin i kroppen så gick även det bra=). Nätterna var skitkalla o jag sov i fleecedress o 2 tjocka täcken, överkast och en filt på mig. Efter en timme eller så så hade man ju tinat upp o kunde somna=)

Bestämde att vi skulle köra hem på lördagsnatten och som vanligt skulle det vara jag som körde. Vill ju inte köra hem på söndagen med all denna trafik o poliskontroller. Inte för jag hade nåt att oroa mig för. Jag drack ingenting efter kl 00 på fredagsnatten. Men jag blir så nervös o stressad bland mycke trafik o husvagn efter bilen. Nåväl, Jag körde iallafall hem halv tre på lördagsnatten, efter 20 min slocknade instrumentbelysningen o jag såg inte vilken hastighet jag körde.... Inge kul alls, men jag låg inte i mer än 80, snarare mellan 60-80 hela vägen. Jag var så nervös att jag skulle köra fel så jag hade Staffan till att kolla skyltar. Men han missade där vi skulle svänga så vi fick ta en annan väg.... Jag hade verkligen BARA ögonen på vägen, missade rådjur som sprang upp framför bilen, tvärnitade precis i tid! Missade när det var slut på vägen efter en kurva där det var en korsning, Staffan var livrädd stackarn, men så kan det gå när man bara Måste drick öl sista dan...... Då får kärringen köra.... hihi, ja vi kom ju iallafall hem tillslut!

Sov några timmar, frös hela dan och somnade sittande stup i kvarten! Men idag är det nya tag som gäller. Har orkat tvätta 2 maskiner och dammsugit hela huset, nu ska jag steka pannkakor till killarna=)..
Faan! Nu öser regnet ner!!!!! När kommer sommaren??????

2 kommentarer:

  1. du glömde fråga mig ;)

    Skönt att det gick bra och att ni inte krockade /partyanimalmarlene

    SvaraRadera
  2. Vem vet, en dag på festival kanske du hittar en kusin att partaja med :o)

    SvaraRadera