fredag 26 juni 2009

Sommaren är här=)

Med ett strålande solsken har sommaren förhoppningsvis kommit till oss=). Det har varit underbara dagar denna vecka. Jag har njutit av solen och varit ute så mycke jag kunnat. Saga håller sig mest inomhus när solen skiner=(, hon gillar inte värmen, utan får huvudvärk av den säger hon... Så ska vi utomlands nångång får vi nog inte med oss henne... Husvagnen står fortfarande kvar härutanför, men han som förstörde den ska komma imorgon o hämta den så den ska bli färdig till nästa helg! Vi får väl se hur det blir med det... Misstänker att han hämtar den inatt eller tidigt imorgon bitti så han inte behöver prata med oss.... Han har ju inte ens ringt eller svarat på Staffans samtal. JÄVLIGT dålig stil tycker jag! Jaja, jag är nöjd om jag får tillbaka den hel iallafall... Nästa helg åker lillsyrran , jag och våra små skitungar iväg med husvagnen o ska bara ha det bra en vecka.Kan ju inte dra iväg för långt om jag får nåt jobb eller så, för då måste jag ju kunna ta mig hem kvickt o det kan jag därifrån vi ska=). Men lika gärna åka iväg ett tag som att sitta här o hänga o vänta på att hitta nåt. Eller hur!

Igår bestämde jag mig för att ta ungarna o åka upp tills sjön o bada. Kollade med Marlene om hon och Elias ville hänga med o det ville dom så det var härligt med lite sällskap o nån att prata o skratta med=) Barnen var jätteduktiga o skötte sig faktiskt riktigt bra=) .Men konstigt att det inte var mer folk o badade än det var! 18 grader i vattnet o strålande sol, visst det blåste, men det var ju inget man stördes av! Barnen hade fått snorklar o cyklop som dom hade med sig. Jättesöta var dom i sina jättecyklop=). Malte kastade iväg sin snorkel i vattnet o den försvann. Saga var snäll o sa att han fick låna hennes när han ville bara inte hon hade den=) men efter nån timme så hittade Saga nåt gult på botten o gissa om hon blev glad när hon såg att det var snorklen hon hittat=). Var där i 3 timmar innan vi åkte hem igen. Det verkade som om ungarna var nöjda iallafall. Och vi med! Kom hem till gubbröra på rostbröd och ungarna fick korv m bröd som Staffan fixat till oss. Syrran kom med sina troll en sväng o efter det så körde jag Malte till mamma för han ville sova där. Tack gullemamma!!! Saga fick sova i pojkarnas rum för Melle ville inte vara ensam så det ställde hon upp på. Dom låg o berättade spökhistorier för varandra så på natten kom lilleman ner till mig o hade drömt om häxor o vågade inte sova=(

Idag myste Saga o Melle o jag vid frukosten, inget tjafs som det brukar vara utan bara lugn o ro.
(Malte brukar reta gallfeber på sina syskon o dom är inte ett dugg bättre mot honom). Men visst saknades mitt lilla charmtroll. Melle o jag rensade poolen från alla löv mm o Saga hjälpte till att lägga över poolskyddet=). Sen lekte dom tillsammans i ett par timmar. Vid ett tiden saknade jag Malte o vi cyklade (Jag gick m Maltes lilla cykel) till mamma för att hämta honom. Men väl där så lyckades Malte cykla så kedjan hoppade och han o en kompis skulle vara duktiga o fixa det , men det blev bara värre. Så det slutade med att jag o Malte gick hem och Saga o Melle cyklade hem alldeles själva!!! Sen grillade jag ytterfile marinerad i vitlök och potatisgratäng till det. Smask och jag grillade ALLDELES SJÄLV!!!! Det ni!Tyckte inte Staffan skulle behöva göra det när han kom hem vid 5 efter jobbet. Nu har ungarna lagt sig och Vi ska glopå nån film tror jag. Imorgon kommer min lilla sockerbit Amanda o hälsar på oss hela dan så det ska bli mysigt att få rå om Melles flickvän=) .

Nattelinatt på er!!!


........

1 kommentar:

  1. =)Det finns allt några släktdrag som inte förnekar sig! Någon som inte gillar värmen och hellre håller sig inomhus (och som inte uppskattar det där med klumpar i potatismoset). I bland kan jag inte låta bli att le :-)
    //Stolt faster till världens sötaste ungar!

    SvaraRadera