lördag 20 juni 2009

Midsommarhelg

kubbspel....
Dans runt stången bland alla knott......




Så var denna midsommar över. Vi har haft det lugnt o skönt. Igår åkte mamma o jag upp till pappas grav o satte en bukett med midsommarblomster där. Sen åkte vi vidare o plockade blommor till stången. Finns ju inte ens lupiner som inte är överblommade så det fick bli hundkex o några andra lila klibbiga blommor samt några gula som fanns härutanför. Sophie, Göran och Lukas dök upp och vi åt nypotatis, sill och köttbullar. Egentligen är det ingen av oss som gillar den traditionella midsommarmaten, men lite av det måste man ju ha... Snaps blev det till och ett par glas rött oxå såklart;). Proppmätta blev vi iallafall. Gubbarna skulle kolla fotboll på tv så Sophie o jag åkte till mamma o tog en midsommarfika med barnen. Jättefint tält har dom köpt för att kompensera att dom inte har husvagnen uppställd längre. Där kommer dom trivas bra i sommar=). Och snäll som mor är så efterskänkte hon sitt 6kantiga partytält till lilla mig!!! Så vi oxå kan få ha det lite mysigt utomhus... Vi cyklade hem o gubbarna grillade kotletter o nån stek med jättegod marinad och till det hade vi Västerbottenpaj o sallad=) supergott och jag åt som vanligt för mycket... Men lyckades ändå klämma i mig jordgubbar oxå. Vi fixade stången o mammorna och barnen dansade runt o sjöng små grodorna mm... Men fan vad knotten är hemska!!!!! När syrran m fam åkt hem satte ungarna i Alvin o gänget i dvdspelaren. Så när den var slut kröp 3 supertrötta underbara små barn ner i sina sängar. Malte kom dock ner efter en timme helt förstörd av ont i benet stackarn . Han låg inne hos oss o gnydde länge o tillslut fick han alvedon o lugnade ner sig. Stackars liten. Jag måste beställa tid o be dom kolla hans knä igen=( Ringde om Sagas "täppa" i veckan och jag misstänker att det kan vara polyper så det är lika bra att kolla upp det.


Idag vaknade vi vid tiotiden och åt en sen men god frukost.(lite paj var ju kvar sen igårkväll)). Nästan lika god som igår.... Vädret var väl inte så bra idag heller men solen har ju tittat fram emellanåt. Ungarna har mestadels suttit inne idag o spelat tvspel... Men på kvällskvisten trotsade hela familjen knotten och gick ut o spelade lite kubb. Tjejerna mot killarna... Det slutade 1-1...



1 kommentar:

  1. Mycket trevlig midsommarafton hade vi iallafall!!! Lugn och skön, precis i min smak!
    KRAM och TACK

    SvaraRadera