torsdag 7 maj 2009

Leta leta leta...

Ja, vad letar jag efter?? Kan man ju undra. Nytt jobb skulle ju inte vara så tokigt att få. Men hur lätt är det egentligen när typ halva befolkningen är utan??? Men den som söker han finner sägs det ju, och jag ger mig inte=). Har kollat runt lite här o där på nätet, men utan utbildningar är det inte så lätt... Och plugga känns inte riktigt som min grej, måste verkligen veta vad jag vill göra isåfall, och jag har i nuläget ínte en aning =(. Har inga stora krav precis, men vill ju trivas med jobbet eller ännu viktigare med jobbarkompisarna. Tråkigt jobb klarar jag av men tråkiga jobbarkompisar är en pina. Men jag kommer väl hitta nåt nån gång hoppas jag. Tur är ju att det är rätt årstid att vara arbetslös iallafall. Sitter ju inte o rullar tummarna hela dagarna precis;).

Har ju varit och fikat hos min kära vän E idag oxå!!! Jättetrevligt förutom att jag har fruktansvärt ouppfostrade barn... Men det hör väl till med döva öron ibland=). Vad jag älskar denna lilla kvällsstund för mig själv när S jobbar, barnen sover o jag bara kan tänka på MIG!!!! Nåt jag gör alldeles för sällan (i mina ögon iallafall). Att bara sitta o njuta med en kopp The eller kaffe vid datorn eller tvn, utan att nån ropar mamma gör det , mamma vet du , kan du komma ett tag, titta på det här... osv osv...... Älskar denna stund som sagt. Men det är lite ensamt ändå på den vecka när S jobbar kväll o barnen somnat... Aldrig är man nöjd!!!(inte jag iallafall;))
I morrn är det marknad och kidsen o jag ska dit=). Ska träffa barnens faster P som vi träffar allt för sällan och kanske fynda något=) Hoppas på lite sol ivart fall.

SOV GOTT O DRÖM SÖTT=)

2 kommentarer:

  1. o träffa mig :-)

    SvaraRadera
  2. ...och mig träffade du ju åxå -så det måste ju ha blivit en helbra dag ;-)

    KRAM

    SvaraRadera