fredag 29 maj 2009

Ont i hals o täppt i näsa...

Är precis så jag har haft det i några dagar nu. Mådde riktigt pissdåligt på morgonen när jag vaknade=( Skulle ju städa o göra fint inför helgen ju... Men snoret rann, huvet värkte o halsen kändes som ett stort öppet sår. Men Upp måste man ju ändå eller hur!! Körde Saga till skolan för det är gympadag o 2 väskor att kånka på.... När jag kom tillbax åt grabbarna o jag en mysig frukost. Sen ville dom spela Ps2. Men eftersom jag inte gillar att dom spelar så mycke övertalade jag dom till att cykla lite o sen städa sitt rum!!!! Och det gjorde dom mina goa ungar. Sen tog jag en promenad till skolan o hämtade Saga som var skitsur för hon inte fick åka bil hem, men hon blev snart på gott humör igen. Väl hemma så satte jag mig med datan en snabbis för så kom Gittan på en kaffe, saknar henne nu när hon "jobbar". Men är glad att hon hittat nåt iallafall.Så kom mamma med på en liten fika förstås.

Jag har faktiskt städat ur hela husvagnen idag oxå! Så lite duktig har jag allt varit:). Började med middagen innan Staffan kom hem, men lät honom ta över så snart han kunde. För jag har en underbart duktig sambo när det kommer till matlagning! Han kan få det mesta att smaka gott=).Ikväll har han gjort nötbiffar som ska med till festival nästa vecka. Har tradition att grilla biffar vid nedkomsten dit! SMASKENS!!! Efter att diskat upp allt i köket så sjönk jag ner helt slut i soffan med min Lappe o tog mig tack vare sambon ut på nätet så jag kunde blogga o facebooka lite oxå! KUL! Äntligen kan jag sitta nästan när o var jag vill med datan=). Har inte haft tid alls med sånt sista dagarna , men jag har gått på några långpromenader i trevliga vänners sällskap. Det är så skönt att gå faktiskt, tycker äntligen lilla lata jag. Måste röra på mig mer för kilona har börjat fastna där de verkligen inte behövs=( Imorrn måste jag iväg o leta baddräkt eller bikini för min är utnött...

Fick ett trevligt samtal från Marlene idag oxå, har inte pratat med henne på evigheter så det var kul. Inte en sån kompis som kräver daglig kontakt , inte ens på flera veckor eller månader ibland. Det gör iofs inte mina andra vänner heller, men dom pratar jag oftare med. När jag tänker efter så har jag faktiskt riktigt många vänner. Men tre riktigt nära vänner som jag verkligen aldrig skulle vilja vara utan. Ni vet vilka ni är hoppas jag, ställer alltid upp o peppar o man kan beklaga sig o gnälla utan att få skit tillbaka, inte heller såna som snackar skit bakom ryggen. Men det hoppas jag inte några av mina vänner gör, fast det finns säkert massa skit att snacka om mig! Hihi låt dom ha den roliga stunden då, det kan jag bjuda på isåfall. Jag vet vem jag är hur jag är o att inte alla gillar mig o min personlighet. Riktigt förvånad faktiskt att nån gillar mig är jag ju faktiskt, men jag är nog en person som har humor o kan få andra människor att må bra i min närhet förhoppningsvis..
Shit vad klockan gick snabbt nu då! Måste ner i sängen nu för gubben ska upp vid 5 o ibland somnar jag inte om när han gått.... Ha det gott folk därute!!!
Kramizar på er

---

1 kommentar:

  1. det ska jag tala om för dig åsa-gåsa att du har en underbar personlighet, inte minsta konstig alls om du tror det dömmer. Jag kan inte tänka mig att det finns en enda människa som pratar skit om dig eller har ett enda ont ord att säga!! Jag är bombsäker. sådeså. Kram käre vän o hör av dig lite oftare, puss

    SvaraRadera