söndag 31 maj 2009

Mardrömsnatt, Morsdag och kalas....

Var ju på grillfest igår o satt vid datorn till ett efter det...Staffan snarkade o jag kände att jag verkligen ville ha en hel natts sömn så jag bäddade ner mig i soffan o drog först för alla gardiner så ingen kan kika in o se mig sova som en gris. Kollade på tv nån time tills jag tillslut äntligen somnade. Vaknade av att nåt hördes ute o så började det banka på dörrn=(. Fan vad rädd jag blev! Tog mitt täcke o sprang in till sambon i rummet bredvid o försökte få liv i honom, men han sov som en stock! Fan tänkte jag, Jag vågar ju inte kolla vem eller vilka det var. Kan ju va vilken idiot som helst för idiot måste man va om man bankar på i ett nersläckt barnfamiljshus kl 3-4 på natten(visste ju inte ens vad klockan var för jag vågade inte hämta mobilen vid soffan=(). Jag vågade knappt röra mig, hatar sånt där. O inte hade man hjälp av gubben heller. Så jag vågade inte släcka ögonen förren det blivit ljust=( så nu är jag jäkligt trött kan jag lova.
Vaknade i morse vid niotiden av att mina små änglar kom in fullt påklädda (vilket dom aldrig gör frivilligt) med kort och pussar o Grattis på morsdag hälsningar. Så underbara dom kan vara de små liven=). Sen gick jag ut i köket o där hade dom ställt ett blomsterarr på bordet som mormor hjälpt dom att göra o gömma undan här ute igår, så det hade dom varit ute o hämtat när jag sov. Vi åt en mysig frukost tillsammans o sen plockade jag av o fixade med tvätt o lite annan städning. Staffan hängde tvätt åt mig o jag kunde ligga ute o njuta en stund i solen! Sen tvättade jag husvagnen som ska besiktigas imorrnbitti (håll tummarna) o satte ut en utegrupp på baksidan. Var ute nästan hela tiden till vi skulle iväg på kalas hos systersonen som fyllt 7! Packade in ungarna i bilen o körde iväg o plockade liljekonvaljer (ett måste) till mamma. Fick minsann hoppa ut i det höga gräset själv o plocka för ungarna vågade inte pga att det kunde ju finnas ormar...Men om jag blev biten struntade dom visst i....
Väl hos syrran fick vi kaffe o bakelse o efter det tog lillsyrran o jag en promenad. Sen grillade systrarna Jonsson/Palm. Jäkla vad bra vi är! Tjejer kan! Men det visste vi ju redan. Barnen stimmade omkring som vanligt o Malte trampade i nåt äckligt bajs så han fick minsann duscha fossingarna han! En lyckad träff iallafall tycker jag. Imorrn är det ny vecka o ny energi får vi hoppas. Ska kanske bada i sjön om det inte är för kallt. Jag är ju fortfarande skitförkyld! Vill ju vara frisk till helgen! Hoppas nu bara vagnen går igenom så blir det nog bra med allt får jag hoppas. Jag berättar om det imorrn kanske om jag har tid att blogga då;)

....

1 kommentar:

  1. hör av dig om du drar o badar, badkrukan här kanske följer med om hon får (bidde inget bad i havet=( Kram

    SvaraRadera